Complicated

Jag är i princip ledig i helgen, känns konstigt. Antingen brukar jag ha jättemycket plugg eller så jobbar jag också. Men nu har jag inte fått all litteratur så jag kan bara läsa några artiklar i helgen. Känns rätt skönt för jag har varit riktigt trött. Skrev tenta i Historia förra fredagen, det tar rätt mycket energi med salstentor. Igår städade jag hela lägeheten och tvättade all tvätt, bädda rent, baka en kaka och bara tog det lugnt efter skolan. Gosade såklart med hundarna och tog en långpromenad. Idag har jag inget inplanerat alls, även det känns riktigt skönt faktiskt. Ska ner till stallet och fixa, sen har jag några samtal som jag måste ringa nu, annars så... ja chilla =)
Jag kanske hinner leta ny musik.
Förövrigt så har jag en liten fundering, är att nöja sig lika med att  vara lycklig? Hur mycket ska man kräva av vardagen egentligen.. Ibland funderar jag på om man har för höga krav. Eller kommer det att typ kännas som att bli träffad av blixten och sen är man jättelycklig en stund. Jag vet ju att lycka är en kortvarig känsla, men den kommer väl och går i såna fall. Och blir alla lyckliga? Tänk om andra har mer oflyt än andra och aldrig får känna den känslan? Oj, deprimerande tanke! Men tänk om det är så?!! Hur mycket ska man arbeta och försöka påverka livet? Är det värt det, man kan ju ändå inte göra så himla mycket för allt kan gå så fort i alla fall, såna krafter som man inte kan påverka som individ.
Hypotetiskt sätt skulle jag kunna ha ett jättebra liv, men i princip skulle något som jag inte kan styra över rasera det på några hundradelssekunder och dålig tajming? Aaa hmm, nu känner jag att jag ska släppa den tanken annars blir det jobbigt. Men grundfrågan handlade väl om lyckan. Kan alla bli det och vad är egentligen lycka.. Tjaa, det är förmodligen upp till var och en att göra det bästa av våra situationer som vi ständigt hamnar i.. I guess.

Kommentarer
Postat av: Kärlek

Allt är som det är och ska vara. Oavsett hur mycket det stormar ute finns en stark och trygg kärna längst, längst inne. Leta lyckan inom dig, för den finns alltid där och väntar på dig!

2012-10-07 @ 12:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0