But he wind up knocking me back down on my knees

Med ett glas vitt i handen och ett härligt tryck i högtalarna har min matta kropp tagit plats i soffan. Känslan av att varit isolerad i en veckas tid har lämnat sina spår. Tentan skrevs precis och jag känner mig explosiv, inte av glädje vilket det borde vara utan mer ett fyrverkeri av alla känslor man kan komma på. Ett lager har sparats som jag fått tygla under tentaplugget som nu skulle vilja läcka ut ur varenda por i min hud... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är jag glad eller ledsen? Det är min första helt lediga helg som jag absolut inte ens kan plugga på om jag ens skulle vilja och jag känner mig matt, uttråkad och trött. Vart är lättnaden, glädjen och lusten av att vilja fira??
Vila! Det är vila som behövs.
I helgen ska jag göra allt som faller mig in om det så är inget. Punkt.

Sam Cooke – A Change Is Gonna Come


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0