When we held on tight, To each other, We were something fatal

Jag måste bara hylla människor från andra kulturer, jag tycker att de oftast är så snälla och goa! Idag när jag kom till skolan och skulle beställa min första lunch på den helt nybyggda instutitionen, heja resturangägaren så glatt och log; Hej madame, vad jag har saknat dig! Det är glädje, av så otroligt många studenter så kommer han alltid ihåg mig =) på våran nya instutition är det ca 2500 studenter, så han kanske känner en trygghet i att prata med oss han känner igen sen tidigare. (Ska påpeka att han var ägaren på min gamla skola och fick följa med på flytten.) Han är alltid så glad och småpratar, han har till och med påpekat mina örhängen vid några tillfällen. En "svenne" skulle ju knappast framställa sig på detta vis va? Jag tycker iaf att det är för himla härligt.
Häromdagen när jag klev på bussen möttes jag av en liten mörkhyad chaufför med ett stort vitt leende! - Hej och välkommen! Hans leende var otroligt stort och äkta, jag kände hur jag log och blev varm inombords. Han hälsade glatt på alla resenärer och dessutom pratade han i microfonen varje gång någon klev av bussen och önskade dem en trevlig dag :) Vad säger man, det var kul att studera folkets reaktioner för det är inget man möts varje dag av i dagens samhälle!
Våga socialicera och bryta normer!!



Här kommer en ny låt jag fått på hjärnan, höj volymen, lägg dig ner och njut!



Kommentarer
Postat av: Ida

Ett STORT TUMMEN UPP till glada och trevliga busschaffisar. Annars brukar dom flesta vara rätt bra på att sabba en hel dag för en!

2010-01-26 @ 17:21:39
URL: http://volvoloveeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0