Kliché


Jag har slö tittat på en film ikväll, jag har sett den en gång tidigare och hade för mig att den var rätt okej.
Den heter Pride & Prejudice och den är fin och jag kan bara önska att jag vore som Elizabeth i den filmen, hon är klok, vacker, självsäker, bestämd och har en god självkännedom. Man vill som bara byta plats med henne, hon blir djup älskad i filmen och det är så vackert, han skulle verkligen göra allt för henne. De är båda lite envisa för att inse hur mkt de älskar varandra, så filmen beseras på hur deras kärlek växer fram. Och vem vill inte ha någon som avgudar en älskar en för den man är, de var så otroligt lika trots att hon var så mkt lägre statusmässigt.
Det som var nästan finast i hela filmen var att Lizzie som hon kallades hade en sådan fin kontakt med sin far. På slutet av filmen då hon skulle tala med honom angåend hennes känslor för Mr Darcy, säger han, att han aldrig trodde att någon skulle förtjäna henne..
Tänk om en far/mor sa något så om en annan, haha. Det blir så starkt, just för att deras relation är stark och att hon är en sån fin karaktär med mycket starka åsikter som kanske inte lämpade sig i deras tidsperspektiv. Det är det jag faller för så mycket, hon bryter det mönster som alla andra formar. Och när hennes far säger det syns det så väl att han älskar henne så otroligt mycket och när han ser hennes lycka över den förälskelse hon inlett ser man att hans ögon fylls med tårar, han blir lycklig över att hon är förälskad på riktigt.
Ja jag har en slags svaghet för såna här filmer som ska utspela sig i ett tidigare tidsperspektiv och med män som skulle göra allt för att få sin kvinna.. Jag har alltid velat resa tillbaka i tiden, som liten önskade jag mig att jag vore född då istället.. Och vem önskar inte att finna en man som skulle offra allt för att vara med en, älska en genom svårigheter och glädjeämnen. Ja va klyschigt jag vet. 






Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Jag tackar. Jag försöker få en stor blogg utan mode... om jag lyckas är en annan sak men jag försöker :)

2010-01-06 @ 19:25:55
URL: http://eltiecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0