All I Need Is You

Regina Spektor spelar på Cirkus i höst, Olle Ljungström spelar på Katalin den 25/9, Ane Brun på Cirkus den 28/10, Elin Ruth Sigvardsson på Katalin i november likaså Maia Hirasawa och Frida Hyvönen, jag har insett att jag inte kommer ha råd att se alla dessa som jag så gärna önskar, det finns även fler jag kan tänka mig att se.. Jag har även insett att jag skulle ha svårt att klara mig utan musik, jag lyssnar minst 2h om dagen, gärna mer om jag har tid. Det hjälper när jag är ledsen, ensam, partysugen, glad, irreterad, förbannad eller om jag bara vill fundera lite.. Musik om nåt kan få mig att må bättre eller hjälpa mig att förstärka en känsla.
Jag kan vara fruktansvärt irreterad och det som kan hjälpa är att sätta igång Lily Allens Fuck You och bara sjunga med så är man på bätter humör, man får ut känslorna på ett finare sätt..




Det var kul igår att se vilken salig blandning av folk som var på Miss Li, det gick en skön känsla genom kroppen på mig när jag såg ett par runt 50-årsåldern som bar kostym repektive kavaj och släppte loss som aldrig förr, de tog kort med mobilerna och njöt av hennes spelning, det var garanterat en underbar spelning som gav dem båda något fint tillbaka.
Det var en bra spelning och det är så kul att se musiker spela, vissa visar så tydligt att de "går in" i musiken och blir tillfredställd på ett sätt som vi kanske har svårt att förstå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0