mysterium

Jag undrar ibland eller egentligen rätt ofta, hur många människor är lyckliga? Och vad är lycka? Jag antar att alla männsikor definierar lycka på olika sätt beroende på vad man har upplevt och vad man vill uppnå..
Jag tror att det är färre människor än vad vi tror som är lyckliga, eller att alla inte uppskattar det man har. Eller att man inte har lärt sig att känna vad känslan lycka gör med oss och vad den har för påverkan.
Jag tror att många strävar efter lyckan, och att alla gör det på olika sätt. Och att samhället bidrar lite till olyckan i lyckan om ni förstår vad jag menar... Man vill att allt ska vara perfekt för man tror att det är det som bidrar till att man blir lycklig. Man ska hitta den rätta partnern att dela sitt liv med, man vill då ha ett perfekt bröllop och ägnar jätte mycket tid till att planera och fixa, man ägnar alldeles för mycket tid till alla förberedelser och lägger ut massor av pengar och glömmer av vad bröllopet egentligen betyder för man tycker att själva akten är det viktigaste, Inte att man ska dela ett liv tillsammans med den andra människan som man ska gå jämnsides med fram till altaret, man tänker inte så nuför tiden man tänker för materiellt. Man tror att hög status är lycka.. Så fel så fel..
Man vill ha det perfekta hemmet, det ska vara rätt storlek, det ska vara fräscht helst fint renoverat, man ska ha en fin inredning i huset osv osv..

Det ställs krav på oss i dagens samhälle att en utbildning nästan är ett måste för att få ett jobb och vi måste ju ha ett jobb för att försörja oss och ha råd med det perfekta hemmet och allt det materiella vi önskar oss. Vi kanske bara har drömmar om vad som gör oss lyckliga? Hur många tar tag i saken och funderar över vad som skulle göra just dig lycklig? Eller är du redan lyckig, i sådana fall- passa på att njut!!
Tror ni att vi som har strävat halva våra liv efter det där idylliska hemmet och allt vi önskar oss verkligen gör oss lyckligare? Eller är en hemlös i Irak lyckligare än vad de flesta av oss är? Varje dag det ej är krig där just han befinner sig kanske han känner lycka.. Han kanske har lärt sig att uppskatta livet på ett helt annat sätt än vad många av oss ens kommer att göra..

Ja jag vet inte hur många som känner sann lycka men jag önskar att fler har viljan att finna den, på sitt eget sätt.


.
Detta är min lycka som jag älskar oändligt obeskrivligt mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0