One More Time With Feeling

Jag är lite besviken idag, jag som hade sett fram emot att gå på dramaten på fredag, tyvärr hann det bli fullbokat även då. Så jag får vänta lite..
Idag ska jag försöka reda ut hundens päls, jag tror att det blir saxen, hon får nog bli korthårig igen. Min största fiende just nu är torkade tistlar!!! Det är taggiga små bollar som sitter värre än kardborre i hennes päls och blir hur svårt som helst att reda ut, plus att jag måste damsuga varje dag för att de blir så smutsigt när man försöker ta bort dem eller när det går sönder.. Jag gruvar mig att klippa henne, hon e så fin i denna längd.

Denna vecka är  det öppet hus på ett danscenter här i Uppsala, så jag och en kompis ska gå på det hade vi tänkt. Ikväll ska vi pröva på Feminine vibe och Jazz. Hoppas att det blir skoj! Det kostar 50kr för hela veckan så då får man passa på att anmäla sig till de danser man skulle vilja pröva på.

Igår var jag med om den underbaraste ridtur på länge, det hände egentligen inget speciellt förutom att jag kände stor kärlek till hästen och att den kändes bekräftad! Han gick med raska steg in från betet och var så positiv och under ridturen var det så fridfullt och alldeles perfekt väder. Ibland är det bara underbart att sitta till häst och se/höra livet runtomkring en, hundar som springer lösa, fåglar som kvittrar, människor som pratar i en behaglig ton, att möta massvis med joggare och deras olika stilar, möte med andra hästar, att se hur alla djur beta fridfullt i sina hagar och skogen är full av människor som letar svamp och sen att man själv får vara ute i den fina naturen som luktar frihet!



 



    
  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0