Så sjukt!! Och otäckt...

Jag har varit med om lite allmänt sjuka saker bara idag tycker jag.. Jag har ju ett par psyko grannar som jag nämnt tidigare i min blogg, idag när jag gick till hallen för att hämta min kalender i väskan så hörde jag att det kom in någon i dörren till trapphuset, det visade sig vara ett utav psykona som stoppade brevbäraren för att snoka reda på min pojkväns namn...
Jag stod kvar en stund för att höra vad de sa.. Brevbäraren höll fast vid att inte berätta det, att han inte hade några rättigheter att säga det osv.. Sen säger psykot att ja men hon känner oss och undrar om vi har någon post idag bla bla.. Tror du inte brevbäraren i fråga helt plötsligt ger med sig och säger efternamnet på min sambo!
(vi bor för tillfälligt i en co adress, så våra namn står ej på dörren)
Psykot blir nöjd och springer iväg!

Om psykot nu kände oss hade hon då behövt fråga brevbäraren efter våra namn?
Vore det då normalt att bara springa därifrån direkt efter att man fått informationen?
Det måste ju se lite dumt ut att psykot står och väntar i trapphuset utanför våran dörr för att fråga just brevbäraren vad vi heter...
: Dum brevbärare... Och idioter till grannar..


De andra lite smått roliga jag var med om idag handlar om min promenad med hunden...

Vi gick på en gångväg igenom ett litet skogsparti när en polisbil kom körandes förbi oss och stannade en bit framför. De båda poliserna klev ur bilen och begav sig in en bit i skogen. 
Undertiden hade en närliggande skola precis rast och såg polisbilen, så bara under några sekunder var det ca 10-15 ungdomar flockade runt polisens bil. 
Jag och hunden skulle till och passera dom, när min lilla best till hund blev lite osäker och började morra och skälla lite, hon lyckades få alla ungdommar att försvinna väldigt snabbt!
Hon ser ju verkligen farlig ut! :-)
Polisen blev säkert glad, de fick utföra sitt arbete i lung och ro..
                                                                                                                   



Sen när vi tagit oss ut ur skogen och till lite mer civiliserade vägar kom det en dam cyklandes med en hund. Hunden var på den bortre sidan jämfört med våran position. Vi hejade och hennes hund blev nog lite intresserad av min hund och helt plötsligt hamnade den framför framhjulet på hennes cykel...
Rätt otäckt att se, det tog precis på hans hals så det såg ut som att hon skulle köra över just halsen! Det flög hårtussar omkring honom!
Damen blev lite chockad, jag stannade och gick igenom hennes hund och pratade en stund..
Riktigt otäckt faktiskt!


Här är bilder från i lördags då vi va på tornespel.


Kommentarer
Postat av: robin

helt sjukt..!

2008-09-01 @ 23:32:14
URL: http://hemisphereproduction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0