Regret ...

Oj, vad trött jag har varit denna vecka, jag har pendlat till Vallentuna, jag har inte klivit upp så här tidigt på länge och allt kändes så ostrukturerat och flummigt på skolan där jag var så man blev helt slutkörd. Men nu är man ju en erfarenhet rikare!
Sen ringde mamma och väckte mig i morse, hon hade hitta igen min skatt Duljea! Både mamma och jag har varit väldigt "oroliga" och rädda för att hon ska ha det dåligt eller må väldigt dåligt, så ingen av oss har egentligen vågat leta efter henne.. Jag sökte på henne på atg:s sida för nån vecka sedan och konstaterade att hon var såld. Nu googlade mamma på hennes namn och fick fram en blogg så jag har fått lite info om hur hon har det! Det känns lite annorlunda att få se henne igen. Jag blev väldigt rörd, glad, ledsen på samma gång..






Älskar dig vännen!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!!! Vad roligt att du hittade oss! Duleja mår jättebra, lite rund och trind om magen.... Men en alldeles kalasunderbar häst! Imorgon ska vi ut och köra henne för första gången. Såg på ATG att hon har dock sprungit in modiga 10 000 kronor. Vi bor i Norsjö och Duleja ska vara hos oss åtminstone i vinter vad vi vet iaf. Känner du att tiden finns är du hjärtligt välkommen att hälsa på henne!!

2008-10-25 @ 19:56:36
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det lär säkert bli släde, har en gammal rissla som säkert kommer till användning. Men mest är det väl för att Duleja inte ska säljas vidare som vi har henne nu. Hennes ägare Emelie ramlade av i juni och blev tyvärr jätterädd för att rida henne. Så jag själv hinner inte rida henne, men har med henne som handhäst en par gånger i veckan. Var det du som körde henne på travet eller var hon ridhäst hos dig?? Vore kul att veta lite mer om henne! Som sagt, du är så välkommen att hälsa på henne!!

2008-10-26 @ 21:55:49
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: Hanna

Emelie som äger henne är 22-23 tror jag. Hon köpte henne i våras (maj) av marielle tror jag det var. Det är ju tyvärr så sorgligt att Emelie blivit rädd henne, Duleja har legat ute på blocket sedan i juni till salu. Men nu vet jag inte vad hon har tänkt. Tyvärr var det väl som jag misstänkte, just det där med hennes oro när hon blir själv. Däremot gick det jäkla kalasbra att köra henne, det där var verkligen hennes grej! Hon låg på riktigt mycket i traven och ville verkligen springa! Jag ska väl prata med Emelie snart och höra med henne vad hon tänkt göra. Sen kommer jag att uppdatera min blogg med bilder på henne och vad vi gör, så det är bara att kika in. Det var verkligen jätteroligt att du hittade igen henne,för jag vet vad en häst kan betyda mycket för en. Jag har haft turen att hitta min prinsessa Jilma. Jag ska fota Duleja lite grann och lägga upp bilder på henne så du får se henne i profil, som sagt du får räkna med lite mage och tyvärr alldeles för lite ryggmuskler.... Men vacker som en dag är hon fortfarande med ett hjärta utav guld!! Ha en bra vecka!!

2008-10-27 @ 07:19:05
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: Klara

Det syns ju inte vad det står för bilderna!

2008-10-28 @ 15:17:33
Postat av: Sandra

Vad det står för bilderna?

2008-10-28 @ 15:26:34
Postat av: Klara



Bilderna på hunden gör det ju svårt att läsa vad du skrivit.

2008-10-28 @ 15:42:08
Postat av: Sandra

Inga bilder skymmer texten jag skrivit, vad jag kan se :-)

2008-10-28 @ 16:49:10
Postat av: Hanna

Det är verkligen härligt att ta en skön skogstur med hästarna och till veckan ska hon få på sig vinterskorna och då kanske det blir lite bättre för henne att ta sig fram. Hon är så hovöm på gruset. Var hon väldigt inåttåad då du hade henne?? Sen funderade jag lite runt det hon var oren i sista starten du gjorde, är det något som är uppkollat och vad det var för något?! Någon överansträning bara?

Men hon är verkligen i ängel!!

2008-10-29 @ 10:34:30
URL: http://hannasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0