Calmness

Måste bara berätta om de första gångerna jag ridit "Z". Dag 1, då var det svetsning i stallet som gällde och fullt med folk överallt, han är fyra år så det var ju lagomt spännade, men han var coollugn! Sen gick han super bra trots allt. Andra gången jag red, spöregnade det och vi hade bestämt med hans ägare att vi skulle rida ut, hon skulle visa mig några bra ridvägar. Det var storm ute och regnade nåt fruktansvärt!! Och vi red förbi hagar med skenade hästar i. Men han var lugn.. Och det var nog längesen jag frös så mycket, å då hade jag regnställ på mig.
Sist när jag red, då var det fyra lastbilar och en traktor som körde fram och tillbaka i flera timmar, de höll på att tömma gödselstacken, så några hästar va rätt oroliga, och det tog ett tag innan jag kunde smita ut utan att möta nån lastbil. Och det regnade även då. Han har även sadeltvång så det är inte bara att skynda sig upp och rida iväg. Men han var så cool så! Han är helt underbar! Och har ett riktigt babyface :-)  Det känns som vi verkligen blivit testade mentalt..  <3


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad härligt med en sådan häst! Man blir så lycklig när man hittar "rätt". Jag funderar lite över Dulejas "bettvanor", vad körde du henne på för bett då du hade henne. Jag upplever henne lite stark och hon vill ju så gärna springa fort. Det är ju inte kul att måste ta så hårt i henne....Hoppas du får en härlig vecka!

2008-11-17 @ 16:02:25
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nä det har hon tyvärr inte... Jo alltså,hon gillar ju verkligen att springa. Då är det förmodligen samma bett som du har haft på henne som hon har nu. Men hon är väldigt stel och "oböjlig" både i ridning och körning. Men det kanske släpper allt eftersom, nu körs hon betydligt mer än hon rids. Men vi fortsätter såhär ett tag och ser hur hon verkar bli när hon får bättre kondis och börjar komma ut mer regelbundet. Tack iaf för svaret!=)

2008-11-18 @ 20:35:45
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag vet faktiskt inte, Emelie skulle kanske komma i helgen och hälsa på så jag kan ju höra med henne. Men jag skulle tro att åtminstone i vinter om inget annat händer...

Som sagt, hon körs ju betydligt mer än rids och hon tycker ju verkligen det där är kalasroligt! Dessutom är hon ju så enkel att spänna för och står så still och väntar...!

2008-11-19 @ 16:35:58
URL: http://hannasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0