Revive old memories

Att kunna somna med mobilen i ett annat rum är ändå starkt gjort, det är en slags frihet! Man är fri från att alltid vara kontaktbar. Nu förtiden är man ju alltid uppkopplad på nåt vis, facebook, mobilen, msn osv... man finns ute i det där internet som kopplar oss alla samman på nåt vis. Jag känner det som en slags tygnd, jag gillar det inte alls, speciellt inte facebook, där man har en slags undermedveten koll på vad alla gör hela tiden. Jag vill inte veta det, det är brist på egen aktivitet, eller ett kontrollbehov som kommer fram när man minst anar det.
Jag vill inte ha kontroll, men jag tar lätt på mig det. I går kväll ville jag lätt ha kontrollen på datorn för att styra musiken, illa.. Varför inte bara chilla och lyssna på andras val av musik??!
Jag tror att man blir en lyckligare människa med lite mindre kontroll och mer leva i nuet.
Kvällen slutade med nostalgi i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0