Blahablahaaaaablahaa!!!

Ibland blir jag irriterad, riktigt störd på hur vissa system fungerar. Vi studenter som inte jobbat något i maj, får 0:- i inkomst i juni och vi fick endast ca 4000:- i maj. Sen tar man på sig jobb. helst så mkt som möjligt för att tjäna ihop lite så man eventuellt har råd att lägga undan lite alternativt göra något roligt för pengarna. Men vi som går som timanställda får ju inte första lönen först i slutet av juli, alltså vi är helt blacka maj-juli.
Och nu har jag precis fått reda på att jag kommer att tjäna för mycket pengar för att få csn i höst.. Alltså har jag följande alternativ: 1. Sjukanmäla mig från ett arbete lite då och då. 2. Säga ifrån jobb på helger som jag redan tagit på mig. 3. Be en av mina arbetsgivare att skjuta upp en månadslön till januari.. Hmm vilket är mest lockande?!


Dagens låt blir: Seether, Like suicide


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0