Härligt men samtidigt jobbigt..

Idag när jag klev ut genom dörren efter avslutat arbetspass var det otroligt härligt varmt ute, klockan var 22.45 och det kändes som en varm utlandskväll, vinden var svag och lite fuktig.. helt underbar! Tills..... Jag kom fram till busshållsplatsen, shit vad mygg de va, de var snabba som attan att bitas och jag var täckt från topp till tå, det var en hemsk omöjlig känsla som kom över mig, nästan panik.. det dök upp fyra pers till som blev minst lika tokiga, det var helt omöjligt att stå stilla och myggorna surrade inte ens de bara bet!!
Hemsk var det och då är jag ändå från norrland!!
När jag senare klev av bussen på centralstationen va det en 55+:are som sa- jaha vart ska bruden då? Jag sneglade lite på honom och han konstatera att han nog inte var helt nykter, men jag funderade på om det var mig han pratade med eller om han hade ett sån där "osynlig" handsfree..
Sen när jag gått igenom den tomma stationen och passerar taxizonen står det en ivrig taxichaffis och säger - taxiii, taxi taxi taxi, taxxiii, taxxiii, taxxiiiii... Så det kan vara.. Kvällen var iaf skön, men jag är allergisk mot mygg*******, får världens största bulor av varje bett och det e så grymt jobbigt, mina ben är dubbelt så tjocka, och då skämtar jag ikke! Det är så fult, kan inte ha shorts när värmen äntligen kommit igen!!

Ja en mygga gör sig bäst som död..
Och apropå Uppsalas centralstation påstår de att det är 60 000 pers som passerar där dagligen.. 30 000 reser med tåg och lika många passerar den gåendes..





Pussar till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0