Back to Town

Ja.. idag när vi skullel åka från Sundsvall så var det "tekniskt fel på loket" på grund av kylan, det var -18 grader där.. (Hemma när vi for var det -28 grader, vilket det fortsatte att vara resten av dagen.) Lite drygt var det när man hade hunden med sig, speciellt när de sa att vi skulle få byta tåg helt och hållet, kan ni tänka er när alla har klädd av sig och satt sig tillrätta och äntligen börjat få hyffsad ordning på all julpackning... att då ska alla börja klä på sig och ta ut packningen och gå ut ur tåget- samtidigt! Men sen när det andra tåget äntligen kom efter 96 minuter då kunde vi använda det första tåget iaf.... Ja ja, tur att man inte hade en tid att passa, tycker synd om de som skulle byta tåg och åka vidare. Det är -15 här, det är första gången det varit så kallt här sen jag flyttade ner.
Just nu sitter jag och överväger om jag verkligen har tid att åka ut till stallet imorgon och rida, jag har lite skolarbete att göra. Och "Z" har vilat i två veckor, det ska bli spännande att sätta igång honom igen...

Igår var vi ett gäng på Boda Borg det var skoj, jag har lite ömma knän och armbågar idag, men det var det värt. Medel var att få 3 stämplar, vi fick 11, fast vi skulle egentligen ha fått 2 till, en var paj i sista rummet och den andra hann vi bara göra en gång, vi lista ut allt och gjorde rätt, men tiden hade tyvärr gått ut i det sista rummet, vilket vi inte såg.. Sen hann vi inte göra om den.. 

Annars har julen varit bra, lite kallt ute så att jag har inte kunnat göra lika mycket som jag velat, men vi hade det stressigt nog att åka runt överallt, ändå hann vi inte till alla som vi önskat. Jag hade gärnat stannat där i några dagar till, bara softa och ta det lungt...
Vi fick bland annat pengar till att tapetsera om hallen med, så nån dag snart då jag har tid måste jag iväg och se ut ett par tapeter! :-) Så spännade och roligt!!!

Nu är jag super trött, ska slö titta på en film och sen sova i våran sköna säng!  




God fortsättning!    
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0