Provrum...

En tanke som slagit mig flera gånger kom jag att tänka på idag igen när jag stod i ett provrum och prövade lite kläder. "Varför ser jag alltid så ful ut i provrummen?" Jag tycker alltid jag ser blek och ofräsch ut på nåt sätt fast jag oftast är sminkad, jag ser trött ut och håret är alltid konstigt.. Jag tycker alltid jag ser bättre ut framför spegeln hemma? Vad kan det bero på? Eller är jag den enda som tycker så?
Det kan nästan vara lite deprimerande ibland.. Ser folk mig på det här sättet, ser jag ut så här?
Men idag tror jag att jag kom på anlednigen till varför jag oftast ser trist ut i provrummen!!!
Det beror på bakgrunden! Jag matchar inte alla bakgrunder i provrummen helt enkelt.. Efter att varit i minst tre olika butiker i dag, så upptäckte jag en sån stor skillnad i det sista provrummet jag var i, hade en ganska stark rosafärg som bakgrund och jag såg ut som en helt annan människa nästan, jag var ju fin! Det var ett bra sätt att avsluta dagens shopping på!
Konstigt att de inte lägger ner mer tid och pengar på att göra provrummen lite mer annorlunda och inte hålla fast vid de trista vanliga färgerna!
En hyllning till alla butiker som har provrum med nåt extra och som vågar sticka ut!

                                                            image20

 


                                    


Kommentarer
Postat av: Anonym

att se in i en spegel framifrån (hemma) och se från sidan (många speglar i provrummen har olika vinklar) gör stor skillnad, när man plötslig sig sig själkv från en annat håll, så ser man en ny sida av sig som man inte är van med, vilket kan vara 'chockerande' haha. det är samma sak när man blir filmad av en videokamera och ser det i en tv. då kommer ångesten krypande. ^^

2008-04-09 @ 01:18:10
Postat av: Anonym

Ja det är sant, men det var mest mitt trista utseende jag tänkte på ;-)

2008-04-09 @ 01:27:23
URL: http://mixedadlibitum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0